Programovanie a robotika?

Na krúžku digitálnych technológií a informatika pre žiakov ZŠ sme posledné týždne intenzívne pracovali najmä so štyrmi robotickými stavebnicami.

Code-a-pillar

Code-a-pillar

I keď táto robotická hračka je skôr pre menšie deti (predškolský vek), dá sa s ňou zabaviť v každom veku 😀 Programuje sa pomocou pripájajúcich dielov. Húsenica sa potom pohybuje, tancuje aj spieva podľa poradia príkazových blokov.

Bee-Bot

Bee-Bot

Tiež hračka, s ktorou sa hrajú už menšie deti, škôlkári, ale i keď to vyzerá jednoducho, nie vždy to tak naozaj aj je.

Albi robot

Albi robot

Tento robot funguje na rovnakom princípe ako včielka, ale dokáže kresliť, aj zdvihnúť malú mincu magnetom.

Lego Mindstorm NXT

Lego Mindstorm NXT 2.0

Tento robot je už sofistikovanejší, pracuje sa s ním komplikovanejšie, ale dokáže aj omnoho viac kúskov, vďaka rozličným senzorom. Momentálne sa už v podobe Humanoid nenachádza, pretože sa dá poskladať do rôznych podôb a pracovať s ním napr. ako s autom a podobne.

Všetky tieto hračky pomáhajú pochopiť základné princípy programovania a rozvíjať algoritmické myslenie u detí. Práca s nimi je zábavná a zaujímavá. Spolu so spolužiakmi sme vrámci jedného predmetu na vysokej škole, vymysleli k niektorým z nich aktivity, ktoré som aj skúsila s deťmi. Myslím, že to pre nich bolo zábavné a zároveň aj poučné.

Mne osobne sa práca s robotmi veľmi páči a dúfam, že podobný názor majú aj deti z krúžku 🙂

Facebook komentáre