Webové technológie 4.príspevok

Ahojte, tento blogový príspevok je ku predmetu Webové technológie vo vzdelávaní 🙂

Podcasting vo vyučovaní

Začala by som tým, že na poslednej hodine som sa naučila veľa nového o Podcastingu. Vedela som, že sú to nejaké videá a hudba/zvuky, že sa to dá zdielať a že tam asi zaraďujeme youtube.com, ale nevedela som o tom nič, čo by ma presvedčilo o tom, že je to nejaká prevratná technológia webu 2.0 a že sa dá použiť aj vo vyučovaní. Páčila sa mi história aj výskumy, ktoré boli realizované (aj keď, nemyslím si, že by vo všetkých podmienkach vyšli takto prezentované výsledky).

Akým spôsobom, kedy a s kým použiť podcasting vo vyučovaní…. Podľa mňa je to teraz pre deti a mladých najväčšia „vec“. Pomaly všetky deti teraz sledujú youtuberov a každé druhé dieťa chce byť youtuber 😀 (viem od mojich detí z krúžku. každé jedno sleduje nejakého youtubera, pozerá si rôzne videá a dokonca aj také, čo súvisia so školou). Čiže myslím si, že podcasting je veľmi atraktívny u detí momentálne a že by aj veľmi radi tvorili nejaké videá, ktoré súvisia so školou. Problém ale vidím v rodičoch ,pretože nie všetci by mohli súhlasiť s tým, že by dieťa malo byť na videu, či by už bolo verejné alebo nie. V dnešnej dobe sú fotky, videá a nahrávky väčší problém, než písaný text, si myslím. Určite sa dá využiť na strednej aj základnej.

Vidím tu veľkú spoluprácu aj medzipredmetovo, napr. s informatikou, kde by mohli upravovať videí, potom výtvarná, tam by mohli tvoriť rôzne kulisy a dekorácie a potom tretí predmet v závislosti od toho, čo by žiaci točili. Tak dajú sa točiť rôzne pokusy na chémiu, geografiu, fyziku, dá sa vysvetľovať vo videu učivo z nejakého iného predmetu…. dá sa tu cvičiť aj dramatická výchova, kde by žiaci mohli natočiť video, kde by zahrali a vysvetlili napr. nejakú historickú udalosť z dejepisu…. atď… Vidím tu veľký potenciál. Taktiež by tie videá mohli byť potom veľmi dobré aj pre ostatných žiakov, pretože mnohí si radi pozrú „film“ než napr. prečítajú povinné čítanie. Čiže ak žiak vytvorí nejaké primerane dlhé video, radi by si ho pozreli určite aj ostatní, možno by to bola aj zábava, nie len učenie pre nich.

Čo sa týka videá ako náhrada prednášok a video ako náhrada reálnej hodiny, tu to vidím viac biedne. Ja osobne som zástanca tiež radšej živej prednášky. Tu vidím video len ako doplnok, aby si človek mohlo niečo znovu pozrieť, čo napr. nestihol zachytiť alebo potrebuje si to ešte raz zopakovať/počuť vysvetlenie atď…

Takže videá v niečo určite áno – potenciál na projekty alebo pravidelné krátke videospoty, ale video viac ako doplnok, nie ako hlavný nástroj vzdelávania. 🙂 Čo vy na to?

 

Komentáre píšte tu dole, stačí dať meno/prezývku a mail. Kvôli GDPR uvádzam, že keď skončí tento predmet, tak tie maily potom zmažem 🙂 Ak by vám to napísalo prípadne nedalo komentár automaticky, pravdepodobne čaká na schválenie (kvôli nejakému slovu, čo ste použili a podobne), ja ho schválim, prípadne mi napíšte.

Jeden komentár

  1. Hricková Ivana

    Musúm s tebou súhlasiť. Tiež by som brala podcasty len ako doplnkové vo vučovaní. Určite by nemali nahradiť reálnu hodinu. Možno len v prípade choroby žiaka, alebo iného dôvodu neprítomnosti.
    Páči sa mi ten nápad medzipredmetových vzťahov. vie sa tam kombinovať informatika, výtvarná výchova, hudobná, umenie a kultúra, náuka o spoločnosti a iné. mohlo by sa tiež zavieť ako v zahraničí dramatický krúžok a podobne. Je to super nápad ísť do toho tak hromadne. Ale určite len doplnkovo.

Comments are closed.