Webové technológie 6.príspevok

Ahojte, tento blogový príspevok je ku predmetu Webové technológie vo vzdelávaní 🙂

Sociálne siete vo vzdelávaní

Na úvod by som len chcela povedať, že tento predmet sa mi páčil 🙂 Historické okienka a prierez technológiami a ich vývojom bol super a následná analýza toho, ako sa dajú konkrétne technológie použiť o vzdelávaní aj s príkladmi z výskumov tiež. Ja osobne som sa naučila nové veci a mala som možnosť porozmýšľať nad tým, ako môžem tieto technológie zakomponovať do svojho budúceho učenia.

Začala by som Facebookom. Facebook si už miesto vo vzdelávaní našiel. Má ho takmer každý stredoškolák, vysokoškolák (miestami aj deti zo základných škôl). Každá triedna/odborová/školská skupina má svoju uzavretú skupinu na Facebooku, kde sa dohadujú ohľadom školy – pridávajú si tam informácie zo školy, informácie ohľadom úloh a podobne. Otázkou je potom či s učiteľom alebo bez – väčšinou to riešia dvomi oddelenými skupinami, aby učiteľ nevidel všetko, o čom sa žiaci bavia bez neho.

Potom takmer každá škola má svoju stránku na Facebooku, kde píšu novinky ohľadom toho, čo sa na škole dialo alebo bude v blízkom čase diať. Je to dosť silný nástroj, aby si rodičia urobili názor o tomto zariadení a potom sa určite aj podľa toho rozhodujú, či školu odporučia svojim deťom, alebo či ich do nej rovno zapíšu. Určite by sa dalo, že žiaci by vytvorili nejakú skupinu na FB, kde by potom pridávali rôzne informácie na nejakú tému atď…

Na FB sa v skupinách združujú aj ľudia s rovnakými záujmami, ohľadom ktorých si tam pridávajú rôzne informácie, námety atď. Sama som v niekoľkých skupinách pre učiteľov informatiky a geografie a veľa mi často tam narazím na nejakú dobrú aktivitu, ktorú si potom uložím, že ju niekedy použijem.

Čo sa týka ostatných sietí, ako Twitter, MySpace, Instagram… tam to podľa mňa ešte nie je až tak rozvinuté, resp. nepoužívajú to takmer všetci, ako pri Facebooku. Tiež nemám skúsenosti, ako tieto siete použiť vo vyučovaní (na Instagrame tak max. tie tagy alebo pridávanie fotiek s popisom – napr. na geografiu by pridali fotku nejakého miesta a pod fotku by mali napísať rôzne informácie súvisiace s miestom).

Diskusia: Napadajú vám nejaké aktivity, pri ktorých by sme vedeli použiť sociálne siete nejakým zmysluplným spôsobom? Okrem triednych skupín/stránok…

Komentáre píšte tu dole, stačí dať meno/prezývku a mail. Kvôli GDPR uvádzam, že keď skončí tento predmet, tak tie maily potom zmažem 🙂 Ak by vám to napísalo prípadne nedalo komentár automaticky, pravdepodobne čaká na schválenie (kvôli nejakému slovu, čo ste použili a podobne), ja ho schválim, prípadne mi napíšte.

2 komentáre

  1. Hricková Ivana

    Musím súhlasiť s Ivetou, že tento predmet sa mi páčil. A čo sa týka sociálnych sietí vo vyučovaní, viem si predstaviť zapájať ich. Napríklad, ak by žiaci mali urobiť nejakú prezentáciu na tému čo ich zaujíma. Alebo vlastnú webovú stránku s ich záujmamy. Ísť na to cez sociálne siete a odtiaľ ťahať informácie a fotky. Lebo každý žiak má množstvo stránok, ktoré sleduje lebo ich obsah ho zaujíma.

  2. Silvia

    Ahoj, ja som tiež vo svojom príspevku vyjadrila podobný názor, že FB a podobné sociálne siete si viem predstaviť len na zdieľanie informácií v rámci triedy alebo študijnej skupiny. Oficiálne skupiny škôl tvoria určite v dnešnej dobe silný názor o tom čo sa na škole deje a verím, že u veľa rodičov aj žiakov to môže byť rozhodujúci faktor.

Comments are closed.